Változó Felszolgálók
(Kis belső infó)

Mint mindennek, a dajkanapon (azaz azon a napon, reggel, mikor visszük a rendszert) a felszolgálók számítógép kezelési megtanításának is megvan a maga logikája.

Bekapcsolt állapotban, első körben csak odáig szoktuk elsőnek elmagyarázni, hogy hogyan kell asztalt létrehozni, arra rendeléseket felütni.

Ezt úgy általában elég egyszer elmondani, mert rendszerint egyből akad közöttük olyan, aki kapcsol és érti. Ilyenkor jó kicsit magukra hagyni őket és nem magyarázgatni azoknak, akik még nem értik, mert tapasztalat, hogy egymástól sokkal jobban elsajátítják. Az ugyanis, aki már érti, az hirtelen elkezd rá büszke lenni, hogy „eszesebb” mint a többi, és bősz oktatásba kezd. Azok pedig, akik addig nem értették, vagy lehet, hogy nem is akarták érteni, hiszen eleve ellenségesen (!) viszonyultak a géphez, ezért nem is figyeltek az elején oda, most hirtelen azon kezdenek gondolkodni, hogy nem igaz, hogy az a kolléga veszi a lapot, Ő se lehet oly buta. - Ez tehát egy jó taktika, így pillanatok alatt mindegyik oda is figyel és el is sajátítja.

No ekkor jön a következő lépés, és rendszerint – szinte mindenhol – itt jön a „lázadás”. Jellemzően – de nem mindenhol - az a kolléga, aki eddig az oktató volt, elkezd tovább is gondolkodni, most akkor hogy is kell „kiütni” az asztalt.

Itt már csak egy gombnyomás van! Itt már nem lehet azt mondani ''én nem tudom használni, nem tudom megtanulni'', de itt kell közölni, ahhoz hogy ennek az egésznek értelme legyen, a kasszát fillérre és pillanatra pontosan kell vezetni, ehhez pedig kell a jatt!

Na itt aztán (főleg, ha a jatt amúgy is az övék, és nem veszi le a főnök):

„Mi köze hozzá a tulajnak, mi mennyit keresünk?” „Lejárjuk a lábunkat!” Minden elhangzik, de azt az egyet már nem tudják mondani, hogy nem tudják kezelni a gépet!  => tehát muszály lesz használni. 

...így elindul.

Pár nap múlva (vagy már este) vannak raktári „eredmények” eltérések. => néhányan esetleg a személyzetből kihullanak (felmond vagy kirúgják). (pl) Két hónap múlva Valami miatt nem megy a gép. (mert mondjuk a pultban nincsen áram... )

- Hirtelen megakad az élet, az a régi francia-blokkos füzetet írogatni sokkal lassabb („már írni is elfelejtettünk”) a szakács „anyáz” mert azok a cetlik nem olvashatóak, stb...

- A felszolgálók nem tudják, már elfelejtették az árakat, elkezdik fizettetéskor az ét- és itallapokat forgatni, majd összevesznek, hogy ki nem adta jól össze a számokat, és különben is az a saláta nem arra az asztalra ment, hanem arra amelyik már az előbb távozott.  ( Ja, hogy a külföldi vendég meg nem ad annyi jattot mint eddig, hisz a vendégnyomtató se megy? Az a cetli pedig mit amúgy kap az korrekt? Itt övék a jatt, ez már zsebre megy!

És ilyenkor újra elkezdik szeretni a rendszert, és képesek akár saját rádiótelefonjukat is bevetni. Csak legyen újra gép!


Szívünknek hízelgő ALAP

Egyik kedves ügyfelünk meséli – kinél már csaknem 2 éve van rendszerünk – hogy:

- Minap bejött az XY, az X söröző tulajdonosa és kérdezte, szerintem használható-e ez a masina” Tudod: ''masina''

- No itt az alkalom... Ilyenkor kell ám panaszkodni vagy szidni...

- Gondoltam, most elkezdjem-e győzködni, mire jó ez a tételes anyanyelvi vendégszámla hogy már nincs vita a jattokon, hogy végre látom mennyi hús fogy a konyhán stb...,de elismerem, nem is nagyon volt kedvem vele beszélgetni, és ha magától nem jön rá, most minek győzködjem”

- Na, de valamit csak mondtál?

- Csak annyit, hogy szerintem egy vendéglátóba kell pult, asztalok és székek, no és számítógép. Szerintem ez a 3 alap... Pl. azon, hogy kell-e kornéliusz-gép vagy legyen üveges üdítő inkább, vagy hogy a konyhán milyen tárgyak legyenek, azon is el lehet vitatkozni, de ezen” Minek ezt annyit ragozni Ha értelmes, úgyis megérti...


Vissza a Címlapra